Minden cégnek van olyan területe, ami kulcsfontosságú szereppel bír és az erre való odafigyelés minősége jelentősen befolyásolhatja a cég versenyképességét. Így érdemes tudatosan meghatározni azokat a részlegeket, munkavállalói csoportokat, amelyek nagyban hozzájárulnak a cég sikeres működéséhez.
Fontos, hogy tudjuk azt, hogy a vállalatunkon belül melyik az a terület, amelyre folyamatos figyelmet kell szánnunk és nagy hangsúlyt kell fektetnünk. A vezetők és a HR munkatárs feladata az, hogy ennek a területnek az állandó működését folyamatosan fejlődő eszközeinek alkalmazásával támogassa. Nem csak a munkaerő-piacon való állandó jelenlét a fontos, hanem az ezen a terülten dolgozó munkatársak elkötelezettségéért is tennünk kell.
A legfontosabb tényezők, amelyeket érdemes megvizsgálni a kulcsterület meghatározása során:
A továbbiakban, ha ezeket a szempontokat végiggondoltuk, és a felsoroltak figyelembe vételével be tudjuk azonosítani a vállalat szempontjából legnagyobb jelentőséggel és kockázattal bíró területet, fontos, hogy zökkenőmentes működését megfelelő odafigyeléssel és szakértelemmel támogassuk.
A HR számára rendelkezésre álló eszköztár részét képezi a toborzás-kiválasztás, „brand management”, célzott ösztönzési rendszer és a karriertervezés. Ahhoz, hogy ezeket az eszközöket sikeresen alkalmazzuk, érdemes az alább felsoroltakat is felhasználva egy komplex stratégiát kidolgozni:
Ezekre a tényezőkre odafigyelve, felkészíthetjük vállaltunkat arra, hogy a sikereses működést hátráltató egyik jelentős kockázati tényezőt minimalizáljuk.
Hegedüs Erika
Tanácsadó
BDO Magyarország